Una dintre cele mai întâlnite greșeli pe care IT-iștii le fac în comunicare este aceea că au așteptarea ca publicul să aibă pregătirea lor, iar astfel contextul mesajelor lor să fie de la sine înțeles.
Nu este tocmai așa. De fapt, de cele mai multe ori este chiar invers, publicul nu are contextul (…și nici nu ar avea de ce să îl aibă).
La fel cum e de datoria vânzătorului să găsească următorul client, poate fi de datoria Emițătorului să se asigure că Mesajul său este simplu și memorabil pentru Receptor.
Oameni tehnici vs. oameni non-tehnici.
Perspectiva pe care încercăm să o atingem este aceea că, în calitate de oameni tehnici, în loc să considerăm receptorul “nepregătit” sau să considerăm că “nu înțelege nimic” am putea să considerăm că și noi avem multe de pregătit pentru a deveni mai buni în a ne formula și livra mesajele, ideile, gândurile. Bineînțeles, dacă dorim să fim înțeleși fără zeci de ore irosite pentru un ping-pong inutil între programator și “other forms of life”.
Probabil situația este localizată în “hiper-confortul” IT-iștilor angajați. Plecând de la premisa în care ei aleg confortul suprem (de aceea se angajează), oare din această comoditate să nici nu conceapă că ar putea să aloce timp și efort pentru a-și îmbunătăți comunicarea? Pentru a o face mai plăcută și mai eficientă? Cel mai probabil și-ar dori să devină mai ușor de înțeles și în alte contexte, nu doar profesionale. De aceea merită susținuți!
Vestea bună pentru ei este că în #freelancing, sau în #real #remotework aceste eforturi de comunicare devin foarte repede și profitabile. Nu doar devii eficient și plăcut în ședințe, ușor de înțeles de către manageri, clienți colegi, ci îți crești direct profitabilitatea. Pe lângă alte eforturi pe care le face o persoană în drumul spre #FreelancingDoneRight, acesta al comunicării este unul principal. Un efort care te dezvoltă personal, profesional și îți impactează viața pozitiv din mai multe puncte de vedere. E important să știi să comunici și să convingi. Subiect pe care punem mare accent în comunitatea www.baza7.ro.
Cum să-ți simplifici comunicarea?
Pornim de la ideea că simplitatea este complexitatea rezolvată, imaginea de mai jos este relevantă fiindcă arată un proces easy-to-follow step-by-step de simplificare.
Să reformulăm pașii de mai sus pentru a-i aplica în viața reală, în comunicarea de zi cu zi:
1 – Notează ideile pe care vrei să le comunici și descrie-le cu maxim 100 de cuvinte pe fiecare într-un document
2 – Grupează ideile pe subiecte, maxim 3 idei la un subiect
3 – Aranjează subiectele astfel încât Receptorul mesajului să simtă o logică în întâlnire/discuție
4 – Construiește 1 slide / subiect (nu mai multe)
5 – Pregătește-ți un exemplu din viața reală (o analogie) pentru fiecare subiect mai conceptual sau abstract
Cum face Messi?
Așa cum reușește Messi să facă fotbalul să pară ridicol de simplu (fiind un fotbalist excelent), și IT-ul poate fi simplificat (de IT-iști hotărâți) și comunicat pentru a fi ușor de înțeles și de aplicat în business și în lumea reală. Numitorul comun este pregătirea. Oamenii care performează se pregătesc, enorm de mult. Freelancerii profesioniști își pregătesc fiecare pas, au o strategie după care acționează, fac profit (nu “fac bani” că nu sunt cântăreți în cârciumi) și își măsoară rezultatele la fiecare jalon important.
Oricine își propune să aducă simplitate în comunicarea din IT are de câștigat. În comunitatea Baza7, unde te invităm cu drag, ai ocazia să găsești pe de-o parte mentori autentici și dedicați cu care să aprofundezi subiectele relevante, precum cel al comunicării, iar pe de altă parte găsești evenimente și contexte de business unde să discutăm pe larg subiectul comunicare alături de freelanceri profesioniști.
În jurul framework-ului de freelancing #FreelancingDoneRight (framework-ul de business pe care funcționează și construiesc afaceri profitabile freelanceri din comunitatea www.baza7.ro, framework predat de mentorii comunității în sesiuni săptămânale de coaching, totul în schimbul celui mai accesibil program de mentorat din România pe baza singurului abonament (cu prețuri egale pentru toți abonații) de freelancing pe care merită să îl plătești) se iterează pe pilonii principali pentru a-ți lansa propria afacere de freelancing, iar după lansare primești toate uneltele pentru a asigura o creștere sănătoasă a afacerii (inclusiv oportunități de freelancing).
You’re welcome! / Cu prietenie
Join today here.
Leave a Reply